Шишарките в древността

Шишарковидния символ присъства в много култури. Шишарката е символ на огъня, живота и новото начало. Още от древни времена са я смятали за връзка с отвъдното и са знаели, че носи голяма сила. Този символ може да бъде видян в различини древни култури:

  • Още при Шумерите виждаме шишарковидни символи.
    Шумерите и шишарките
  • Асирийско-вавилонският крилат бог Тамуз се изобразява с шишарка в ръка.
    Тамуз
  • Бакхус - римският бог на веселието и пиянството, носи жезъл с шишарка.
    Бакхус Бакхус
  • Жезълът на египетския бог на слънцето Озирис има две „змии кундалини", които се преплитат и обръщат глави към шишарка на върха.
    Озирис
  • Бронзова скулптура на ръка от мистичния култ към Дионисий в късната Римска империя има шишарка на палеца.
    ръката
  • Дионисий на върха на жезъла има шишарка.
    Дионисий Дионисий
  • Мексикански бог държащ борови шишарки.
    Мексикански бог
  • Главата на богът Шива от хиндуизма прилича на шишарка.
    при будизма При будизма
  • Шишараката е гравирана в камъка на масонските сгради и масонските ложи.
    Масоните масонски тавани
  • Хитлер е бил наясно за третото око. Един от панелите на бюрото му е с тази символика.
    Хитлер
  • Борови шишарки са често срещани в римската архитектура Католическата и свещени декорации.
    на свещници
  • Изображение на Asclepios Zylmysdrienos. Шишарка върху статив, дърво с увита около него змия изобразяват основните атрибути на лечителското изкуство.
    лечение
  • България, Враца - Могиланска могила. Първата половина на 4 в. пр. Хр.Ритон с форма на шишарка.
    Ритон
  • Католическият папа носи жезъл с шишарка, разположена точно над мястото на ръката му, а от нея нагоре жезълът представлява стилизиран дънер на дърво.
    на папата
  • Най-голямата скулптура на шишарка в света се намира на площада пред Ватикана - в Двора на шишарката.
    Ватикана
  • Във филма Енигмата 2012 изтъква също така, че златната погребална маска на цар Тот представлява уреус, или „змията кундалини", излизаща от челото му точно от точката, зад която се намира епифизната жлеза. Издигнатата кръгла област между веждите на повечето от статуите на Буда символизират съвсем недвусмислено третото око. Косата на Буда също обикновено се представя във формата на стилизирана шишарка. Почти всички индийски богове и богини се изобразяват с бинди, или трето око между веждите. Мнозина индуси носят този символ и до ден днешен. Косата на индийския бог Шива също прилича на стилизирана епифизна жлеза, а около врата му се увиват „змиите кундалини".